- Regulamin określa zasady zamawiania i zakupu materiałów drukowanych / grawerowanych.
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2019 r.
- Informacje o produktach podane na stronie internetowej Drukarni, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Przedmiotem zawarcia Umowy sprzedaży są materiały oraz usługi poligraficzne i/lub graficzne, których właściwości zostały określone przez Klienta podczas procesu zakupowego.
- Zamówienie zostanie przekazane do realizacji z chwilą, gdy Klient dokona akceptacji plików graficznych (nadesłanych i /lub wykonanych przez „Reklama-Wolomin.pl” oraz dokona płatność jeżeli tak ustaliły strony.
- Zamawiający może anulować Zlecenie, ale tylko do momentu w którym nie nastąpiła jeszcze produkcja. Z uwagi na fakt, iż właściwości zamawianych produktów są ściśle indywidualne i określone przez Zamawiającego, niemożliwe jest odstąpienie Klienta od Umowy.
- Dostawa Produktów ograniczona jest do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się na wskazany przez Klienta adres firmą kurierską lub transportem własnym. Koszty dostawy określane są w trakcie składania zamówienia.
- Reklama-Wolomin.pl dopuszcza możliwość nieterminowej realizacji Zlecenia wynikającą z przyczyn losowych i niezależnych od nas, takich jak: braki w dostawach energii elektrycznej lub sygnału internetowego; opóźnienia występujące po stronie dostawców przesyłek czy awarie urządzeń używanych w toku procesu poligraficznego. Opóźnienia w realizacji zleceń wynikające ze wspomnianych powodów nie pociągają za sobą odpowiedzialności odszkodowawczych Drukarni względem Klienta, jak też nie uprawniają Klienta do odstąpienia od umowy.
- Zamówienie nie zrealizowane w terminie z przyczyn innych niż losowe (np duża ilość zamówień) można zareklamować od 3 dnia następującym po terminie realizacji. Rekompensata za niezrealizowane terminowo zamówienie nie może przekroczyć 1% wartości zamówienia za każdy dzień opóźnienia.
- Zastrzegamy możliwość zmiany terminu realizacji zamówienia o czym klient będzie poinformowany najdalej 3 dni przed terminem realizacji. Późniejsze zmiany terminu podlegają reklamacji przez Klienta.
- Ceny Produktów podane są w złotych polskich i zawierają: koszt obsługi Zamówienia, koszt Produktu, koszt pakowania, podatek VAT, o ile w opisie Produktu nie zaznaczono inaczej.
- Nie odpowiadamy za ewentualne naruszenia praw autorskich oraz treść materiałów przesłanych przez Klienta. Jeżeli jednak Zlecenie będzie zawierało treści niezgodne z prawem lub naruszające normy obyczajowe, zastrzegamy prawo odmówić jego realizacji.
- Nie ponosi odpowiedzialności za błędy merytoryczne lub ortograficzne znajdujące się w treści projektu graficznego przesłanego przez klienta lub po akceptacji produktu realizowanego przez nas.
- Materiały, które otrzymujemy od Klienta, powinny być przygotowane według instrukcji opublikowanych na stronie lub podanych do wiadomości klienta. Powinny być zgodne ze sztuką składu plików graficznych przeznaczonych do konkretnej technologii.
- Nie ponosimy odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji Zamówień wynikające z niedostarczenia przez Klienta poprawnych danych i/lub plików.
- Ze względu na różnice technologiczne, wynikające ze sposobu wyświetlania kolorów przez większość monitorów a technologią druku (w której wykorzystywana jest przestrzeń barwna CMYK) porównywanie kolorystyki wydruku z kolorystyką prezentowaną na monitorze jest niepoprawne technologicznie. Brak zgodności kolorów wydruku z obrazem ekranowym nie może być więc powodem do zgłoszenia reklamacji.
- Ze względu, iż w procesie druku wykorzystywanych jest wiele maszyn drukujących i wiele podkładów, pomiędzy którymi istnieją różnice w odwzorowaniu niektórych kolorów, to przy druku tego samego projektu na różnych maszynach mogą wystąpić nieznaczne różnice kolorystyczne. Taka sytuacja może zaistnieć przy wznawianiu projektu do druku. Różnice te nie mogą być podstawą do reklamacji Produktów dostarczonych przez Drukarnię. Jeżeli chcą Państwo mieć pewność co do drukowanych barw zalecamy wykonanie Proof’a.
- Z uwagi na specyfikację maszyn produkcyjnych oraz procesu druku dopuszczalne są następujące odchylenia:
a) przy krojeniu arkusza na pojedyncze użytki: tolerancja do 2 mm,
b) przy falcowaniu i bigowaniu (odchylenie złamu od nominalnej linii jego usytuowania) – tolerancja do 1 mm; za nieprawidłowo wykonany złam uznaje się taki, który powoduje zagniecenia papieru, jego zmarszczenia itp., uniemożliwiające poprawne odczytanie treści lub ilustracji. Przy gramaturach powyżej 150 g, dostrzega się zjawisko pękania papieru w miejscu łamania, szczególnie widoczne w miejscach silnie pokrytych farbą drukarską. W celu ograniczenia tego niepożądanego zjawiska, stosuje się bigowanie przed procesem falcowania. Dopuszczamy możliwość rezygnacji z bigowania dla gramatury 170 g, jeśli wyżej wymienione zjawisko nie występuje. W zależności od surowca i grafiki, bigowanie nie zapewnia jednak pełnego zabezpieczenia przed efektem pękania. Spowodowane to jest graniczną wytrzymałością surowca i wada taka nie jest traktowana jako błąd.
c) przy perforacji (odchylenie wykonanej perforacji od nominalnego miejsca jej usytuowania) – do 1 mm,
d) przy pasowaniu kolorów kolejno po sobie nadrukowywanych: tolerancja do 0,1 mm,
e) różnic ilościowych i jakościowych zamówionego i dostarczonego Klientowi produktu – nie przekraczające + / – 5% ilości zamówionej.
f) przy lakierowaniu UV wybiórczym – pasowanie rysunku i warstwy lakieru: tolerancja do 1 mm. Za nieprawidłową warstwę lakierową lakieru offsetowego, dyspersyjnego lub UV uznaje się warstwę, która posiada na powierzchni przeznaczonej do lakierowania miejsca niepolakierowane, łuszczące się, itp. - Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dokładny opis stwierdzonej niezgodności oraz zakres żądania reklamacyjnego. Zgłoszenie należy wysłać na adres biuro@reklama-wolomin.pl.
- Czas rozpatrywania zgłoszenia od 7 do 14 dni roboczych.
- Ostateczny termin zgłoszenia reklamacji upływa w 14 dniu roboczym od momentu otrzymania przesyłki/produktu przez Klienta. Reklamacje przyjmowane są w dni robocze do godziny 16.00. Te, które wpłyną w danym dniu po tej godzinie, będą uznawane za złożone w kolejnym dniu roboczym.
- W przypadku gdy zgłoszenie reklamacyjne będzie wymagało dostarczenia dodatkowej dokumentacji lub wyjaśnień ze strony Klienta, Reklama-Wolomin.pl jest zobowiązana skierować korespondencję e-mailową wskazując elementy wymagające uzupełnienia, a Klient jest zobowiązany przesłać je w ciągu 7 dni roboczych od otrzymania e-maila. Po tym czasie postępowanie reklamacyjne zostaje zakończone a reklamacja uznana za oddaloną. W celu zakończenia postępowania reklamacyjnego możliwa jest sytuacja, w której Klient zostanie poproszony o odesłanie części bądź całości nakładu zrealizowanego zamówienia. Koszty wysyłki ponosi Klient chyba, że reklamacja zostaje uwzględniona w całości Reklama-Wolomin.pl zwraca koszt dostawy w całości, a jeżeli reklamacja dotyczy tylko części to proporcjonalnie do części uznanej reklamcji.
- Reklamacje związane z jakością przesyłek kurierskich zostaną rozpatrzone na podstawie protokołu szkody sporządzonego wspólnie z kurierem przy odbiorze przesyłki. Brak protokołu szkody może stanowić podstawę do odmowy uwzględnienia reklamacji.
- Maksymalny poziom rekompensaty za reklamowane zlecenie nie może przekroczyć 100% jego wartości.
- Drukarnia ponosi odpowiedzialność wyłącznie za własne działania i zaniechania. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za skutki działań lub zaniechań osób trzecich.